Ellinor svarar

Killen bakom den alldeles förträffliga kampanjen strumpjakten.se har nu vänt sig till mig för hjälp. Detta eftersom jag kan en del om kropp och knopp. Självklart kommer jag snabbt till undsättning.

Texten nedan publicerade han tidigare ikväll: (du hittar inläggget här)

I varje nummer av SSU:s tidning Frihet svarar Ellinor Eriksson, ansvarig för HBT-frågor och sexualpolitik i SSU:s förbundsstyrelse, på frågor om relationer, sex och kroppen. Jag kände mig tvungen att ställa en fråga till Ellinor. Som Ellinor bruka säga. Goda råd behöver inte vara dyra!

Hej Ellinor!

Jag har världens märkligaste och roligaste sommarjobb. Jag åker Sverige runt och samlar strumpor mot ungdomsarbetslösheten under parollen 1 av 4 unga saknar jobb men alla har en strumpa. Nu till mitt problem. Ungdomsarbetslöshet luktar illa och festivalstrumpor lika så. Odören från min bil har gjort att ingen kvinna vill komma i närheten av mig. Finns det någon möjlighet att folk kommer glömma mitt nya smeknamn strumpan och tror du det finns någon kvinna som kan leva med odören från min bil? Snälla svara. Dina råd betyder allt!

//Niklas


Det känns bra att få möjligheten att hjälpa
Här är mitt svar till dig Niklas:

Hej Niklas,
Till att börja med vill jag tacka dig för det jobb du gör, trots att det stinker. Om du frågar mig är ungdomsarbetslöshet ungefär lika hippt som herpes.

Du undrar om det finns någon kvinna som kommer kunna leva med odören från din bil. Svaret är nej. Ingen kan leva med odören från ungdomsarbetslösheten. Du måste stå ut nu för att kunna kämpa mot den. Ge inte upp!

Det finns nämligen ljusglimtar av hopp. Många kvinnor går igång på hjältar! På personer som kämpar mot orättvisor och för ett bättre samhälle. Som trotsar fotsvettslukt och lever hårt, som får med hundratals andra i kampen.

Låt de okloka kalla dig strumpan. Jag kallar dig min idol. Förr eller senare kommer fler kvinnor inse detsamma och behöva fajtas för att få hångla loss med dig i din bil.

Lycka till!

Din hängivna rådgivare
Ellinor

Ps. 1 av 4 unga är missnöjda med sitt sexliv. Lika många saknar jobb.


Killen som skrivit brevet är inte så anonym, så här får ni se en tecknad bild:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar