Fredrik vs. Ellinor

På Moderaternas hemsida kan man läsa om Fredrik och ta del av en liten rolig ruta med "snabba fakta" om honom. Kanske gör det att han framstår som mänsklig och lite rolig? Jag utmanar honom! Vem är coolast, jag eller Fredde?

Först ser ni Fredriks, sen min:

Snabba fakta om Fredrik

■Gör mig glad: Mina barn

■Favoriträtt: Korvgryta, pasta och skaldjur

■Favoritämnen i skolan: Samhällskunskap och historia

■Skulle vilja ha ogjort: ”Att jag släppte mina franskastudier”

■Skulle vilja träffa den här historiska personen: Abraham Lincoln

Visste du att Fredrik…


■Var 11 år när han blev ordförande i elevrådet på sin skola (Viggbyskolan)
■Var med och satte upp flera revyer och kabaréer under sin gymnasietid
■Har gjort lumpen i Kiruna som fjälljägare
■Som ung spelade basket i klubben Tensta Tigers

___________________________________________________________

Snabba fakta om Ellinor

■Gör mig glad: sms

■Favoriträtt: sushi med avokado

■Favoritämnen i skolan: tyska

■Skulle vilja ha ogjort: "Att jag släppte mig på min lärare"

■Skulle vilja träffa den här historiska personen: Rasputin


Visste du att Ellinor…


■Var 9 år när hon blev ordförande i elevrådet på sin skola (Sofiedalskolan)
■Var med i feministiska föreningen Lilith under Gymnasietiden
■Har fått ställa ut sina foton på en utställning i Berlin
■Som ung tävlade i tiodans, alá Lets dance

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar