Pepp upplevelse

Traskar hemåt med något släpande steg, efter att ha blivit avsläppt vid Folkets Hus.
Kvällen har spenderats i Ovanåker med bowlingkväll för ungdomar.
Tre nya SSU-medlemmar har jag värvat, hurra! Kul har det varit, men jag är lite trött vid det här laget ska erkännas. I morgon är det också upp tidigt och kampanjande i Furuvik som gäller.

När jag går där hör jag ett rop bakom mig: "EEllinooor!!!".
Stannar. Vänder mig om.
Får syn på ett glatt gäng SSU:are som viftar.
"Vi är påväg ner till valstugan för att ha nattöppet" berättar de.
En av de som blev SSU-medlem igår på minglet är med.
De är ordentligt varmt klädda och laddade som tusan och undrar om inte jag ska med.
Jag avböjer dock på grund av sömnbehov.

Snabbt därpå packar de in gottis och material i en bil och kör iväg neråt.

Jag fortsätter gå hemåt. Nu mycket gladare.
Tänker att kampen och kampanjandet pågår ständigt.
När någon pausar tar några andra vid.
Är några i Ovanåker håller andra till i Gävle.

Vi kör hårt ända till dess att vallokalerna stänger den 19:e.

Och vi gör det dag som natt uppenbarligen.

Ellinor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar