Fotbollsmatchen uppmärksammades i Gefle Dagblad

Gårdagens match var svettig, rolig och väldigt intensiv. Personligen tycker jag att det var bland det roligaste vi gjort hittills i valrörelsen. Extra roligt är det förstås att GD skriver om den i dagens tidning.
Läs hela repotaget här!

Vi fanns på Nordost eftersom det är ett område med många ungdomar, en målgrupp som vi vill träffa och snacka politik med inför valet. Och eftersom fotboll är poppis där så utmandade vi dom. Nya former för kampanj alltså. Vi tror att våra väljare finns överallt, men att vi måste hitta nya ställen och former för politiska samtal.
Utöver fotboll så testar vi också båtturer, parker, joggingspår och Facebook. Bland andra.

Ett par citat ur texten:

– Vi blir totalt utklassade av kidsen. Det är okej om de tacklar oss nu, men sedan vill jag gärna att de väljer oss på valdagen, säger riksdagskandidat Ellinor Eriksson.

- Jag flyttade härifrån för att bli sambo, men nu blir jag sugen på att flytta tillbaka. Men jag har valrörelsen att sköta och måste hem och förhandla lite först, säger Elin Lundgren




Sergio Manzanares, kandidat till Landstinget och Markus Kristiansson jublar över ett mål. Bilden är från gd.se, där man också kan se fler bilder under "Bildextra"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar