Politikerförakt - inte så sexigt

I veckan rapporterades att Gävleborgare läser väldigt lite. Så här kommenterar en person Arbetarbladets artikel om detta:

Skrivet 10 aug 2010 12:50 Håkan Leijding (Ej registrerad)
Man behöver bara titta i stadshuset så ser man att folk inte läser- gjorde dom det skulle det bli nytt folk vid rodret. Så detta var ingen nyhet precis.

Håkan. Jag är i Stadshuset ibland. Jag läser ganska mycket. Ungefär 80 skönlitterära böcker om året, tillkommer dagstidningar, facklitteratur, vecko- och månadsmagasin, politiska handlingar samt en hel del på Internet.

Hur mycket läser du Leijding? Självklart kommer han inte att svara och det gör inget. Jag tycker det är synd och illa att folk slänger ur sig saker om människor med politiska uppdrag utan att egentligen ha en susning. Dessutom är alla med politiska uppdrag väldigt olika.

Elin

1 kommentar:

  1. Självklart kommer han inte att svara skriveer du.
    Bara där kommer 'inte läsa' in i bilden. DU VET innan du ens läst. Det är inte hur många böcker du läser -utan VAD du läser. Jag läser böcker som Henry Kissinger år i Vita Huset, Carl Gustaf von Rosens liv, Wachmaisters berättelse om sitt liv som ambassador i Washington,Winston Churchill mm
    Böcker som ger nåt till kunnande. Sosse literatur som berättar on 1930-talet är intressant men inte när man kommer över på hur Svenska soc.demopkraterna löste en kris som var i hela världen.Det var inte bara Sverige som var fattigt och i kris, vilket man får intryck av när man läser den typen av böcker.
    Så fort en böcker börjar ta sida -spelar ingen roll vilken-så slutat jag läsa. Jag gillar fakta inte politiskt svammel, även om det är bra skrivet.
    Som om man skulle läsa om en skillsmässa och sen bara höra det tjabbel som uppstår-det är för mej ointressant -jag vill läsa om VARFÖR,man tjabblar överhuvudtaget. Om du förstår jämförelsen.
    Jag tar gärna en debatt med dej om kunskap. Inga problem. Mitt livs historia kan du läsa om du går in på gavledraget.se och tittar under Gävles historia och mitt namn.
    Läs där så kan vi diskutera sen.
    MVH
    Håkan Leijding

    SvaraRadera