Yrken värda att satsa på

Läkare
Tandläkare
Byggnadsingenjörer och byggnadstekniker
Civilingenjörer, bygg och anläggning
Civilingenjörer, elkraft
VVS-ingenjörer
Maskinbefäl, fartyg
Byggnadsplåtslagare
Gymnasielärare i yrkesämnen
Förskollärare
Plattsättare
Operationssjuksköterskor
Sjuksköterskor, psykiatrisk vård
Sjuksköterskor inom akutsjukvård
Geriatriksjuksköterskor
Distriktssköterskor
Barnsjuksköterskor
Kranförare
Kockar
Lastbilsmekaniker
Elingenjörer och eltekniker
Betongarbetare
Förare av skogsmaskiner
IT-strateg, IT-analytiker
VVS-montörer

Det bästa tipset är alltid "stay in school"
- Det krävs fullständiga gymnasiebetyg och meriter, även för enklare jobb. Det är fortfarande en hög arbetslöshet och folk med längre utbildning konkurrerar ut de med lägre utbildningsnivå, konstaterar Torbjörn Israelsson.

Här finns hela artikeln.

Skulle jag välja utifrån listan skulle jag välja att ubilda mig till plattsättare. Det tror jag skulle passa mig. Göra snyggt, passa in, få et tydligt, snligt resultat.

Rödgrön fest i morgon då i Kvarnparken. Dags att sova.

Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar