Det här är Elin



Här har min syster Lina fotat mig på gården där jag växt upp. Notera ensilagebalarna.

Fullständigt namn: Elin Lundgren
Född: September 1978 i Söderhamn
Bott: Främst i Norrala fram till 1999, därefter Gävle (centrum, Nordost och Brynäs)
Politik: Gick med i Socialdemokraterna 2003. Är bland annat vice ordförande i Gävle Arbetarekommun. Jag är röd för att jag tror på ett samhälle där vi hjälps åt. För att det gör mig förbannad att inte alla barn och unga har det bra.
Utbildning: Totalt 427.5 högskolepoäng från lärarutbildning (MaNO 4-9) och ytterligare kurser i bland annat biologi, drogprevention, samhällskunskap och geografi.
Arbeten: Lärare i Söderhamn och Gävle, kört karusell på Grönan en sommar, varit ledarskribent på Hälsingetidningar och är just nu tjänstledig från mitt jobb som Generalsekreterare (betyder typ ekonomi- och personalchef) på Ungdomens Nykterhetsförbund.
Viktiga frågor: Det är alltid svårt att vaska ut något som är viktigare än annan och jag svarar säkert olika hela tiden. Men grunden är miljö, utbildning, sociala frågor och djurskyddsfrågor. Det område som jag behärskar absolut bäst är alkoholpolitik. Bettla mig liksom.
Tycker om att göra: klappa djur, läsa böcker, spana och klämma på små, söta, färgglada saker som pysselprylar eller smink och självklart träffa mina vänner. Sova är en favvis också.
Tycker om att vara: hemma och i Norrala.
Skills: Läser snabbt och är ganska grym på att baka kakor.
Följa mig särskilt?: Har bloggat HÄR sedan 2005.

1 kommentar: