Min dag

I dag har jag bara haft ett större gig av valarbetskaraktär (resten av tiden hade jag nämnd). En spännande debatt om välfärd arrangerad av SSR på Konserthuset i Gävle. Jag tycker det var spännanade och försökte hålla mig till det visionära. Som vanligt kastade en gubbe in TORGET i diskussionen.

Om TORGET i Gävle. Det finns mycket att säga. Men en väl insatt politiker vet och kan på sina fem fingrar förklara varför torget inte precis konkurrerat med annat. Det låter sjukt, visst, men det finns de facto olika kassor.

Och... torget har gett folk jobb och är en satsning på handeln i Gävle. Bland annat.

Jag undviker konsekvent att kasta skit på någon speciell person i debatten, men gubbar gillar att göra det. Jag kan ta det. Men det är tråkigt att förminska politiken på det sättet.

Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar